SEDAM KORAKA KA USPEHU U MREŽNOM MARKETINGU
1. Korak: Nemojte odustati
Svaki uspeh u mrežnom marketingu je jedan doživljaj, koji govori o izdržljivosti i razočarenju pod teškim uslovima. Čak i moderne, velike i poznate firme i proizvodi ne oslobađaju vas teškog i napornog rada. Iako su sistemi u potpunosti razrađeni, u principu su to samo prvoklasni alati. Jedan majstor ipak mora uključiti energiju i entuzijazam da bi pokrenuo uspešan sistem. Potrudite se i pokrenite vašu energiju i vaš sistem će kontinuirano rasti. To sve može godinama trajati. Na vašem putu ka uspehu morate računati na poraze, razočarenja, neuspehe. Ali ako svoj cilj ne izgubite iz vida i ako se budete pridržavali jednostavnih pravila koja vrede u mrežnom marketingu vaš će se san ispuniti i vaš cilj će te ostvariti.
2. Korak: Pronađite mentora
Mrežni marketing se zasniva na principu sponzorisanja. Osoba koja vas je dovela u posao je vaš sponzor i sponzor je odgovoran da vas obuči i uputi. Može se desiti da vaš sponzor nije kvalifikovan za taj zadatak. Ponekad je potrebno da potražite pomoć od vaše gornje linije, kako biste pronašli nekoga ko je sposoban i spreman da preuzme ulogu vašeg mentora. Tražite tako dugo dok ne pronađete odgovarajuću osobu. Pronaći jednog sposobnog i spremnog mentora treba da vam bude jedan od prvih zadataka.
3. Koarak: Sledite sistem
Sve današnje firme funkcionišu na bazi jednog gotovog sistema koji je pre vašeg dolaska razvijen, razrađen i isproban. Činjenica da je vaša firma uspešna, znači da se sistem dokazao na trzištu, samo je potrebno primeniti i iskoristiti ponuđeno (način rada, obuke, seminari i školovanja). Radite u sistemu, kako vam je pokazano. Nema potrebe da izmišljate toplu vodu. Normalno je da određene uspešne osobe imaju vlastitu strategiju rada. Sledite strategiju i uputstva vašeg mentora (sponzora). Ako želite iskoristiti znanje i prednosti koje vam mentor nudi; učite, gledajte, sledite njegove metode, ne dozvolite sebi luksuz svađe, sumnje i upitnosti njegovih metoda. Koristite njegov sistem i postanite sami ekspert. Jednog dana ćete i sami biti uspešni i imati mogućnost pokretanja vlastitog sistema. Kako kaže stara poslovica: »Prvo morate naučiti slediti, da biste mogli voditi.»
4. Korak: Govorite o svom snu
Svaki prodavac ima svoju priču. Prodavaci pričaju uglavnom priču o primeni i koristima proizvoda i usluga koje prodaju. Networkeri pričaju drugu priču. Oni pričaju o sebi, svom životu, svojim ciljevima, snovima i onome čemu teže. Kada razgovarate sa jednom zainteresovanom osobom, trudite se «prodati» ideju da vas ta osoba sledi. Pronađite njene ciljeve, interesovanja i snove i pokažite joj put kako to sve može ostvariti ako vam se pridruži i počne vas slediti. Vaša realna priča je veoma bitna da nju inspirišete da postane distributer. Priča koju pričate, vaš san, ne mora biti ništa posebno ili ekstravaganto. Ispričajete istinu vašim rečima. Može se desiti da ste i vi upravo postali distributer, da ste se upustili u rizik, da još uvek ne znate šta će biti od svega toga, ali da duboko verujete u sebe, firmu, proizvod i vaše sposobnosti i da je vaš sponzor (koji sedi pored vas) već uspešna osoba i da je ostvario svoje ciljeve i snove. U tom momentu predajte reč vašem sponzoru, neka on nastavi razgovorati sa zainteresovanom osobom. Tu će vaš interesent videti da postoje i drugi ljudi koji su se priključili vašem sponzoru i vašoj firmi. Što vi budete uspešniji to će vaša priča i vaš san biti realniji i lepši.
5. Korak: Nemojte komplikovati
Ključ uspeha u mrežnom marketingu se zove duplikacija. Vi ćete ubediti ljude da vam se priključe ako im uspete objasniti da trebaju raditi sve ono što vi i vaš sponzor radite (duplikacija). Što vaš posao kompleksnije, teže i nejasnije izgleda, to će za vašeg interesenta biti teže da se odluči da vam se priključi. Ako sa jednim zainteresovanim raspravljate satima o poslu i sistemu i ako se potrudite da mu objasnite sve do detalja, budite sigurni da ga to neće interesovati. To znači da i on mora satima sediti sa zainteresovanim osobama, a upravo to on ne želi. Ako mu ostavite nekoliko informacija (probni proizvodi, prospekti, video i sl.) i ako mu kažete: «Nazovite me za dva dana i kažite mi vašu odluku.» onda će i on shvatiti i zaključiti da se radi o jednostavnom poslu, koji se može širiti.
6. Korak: Filtrirajte i sortirajte
Nemojte gubiti vreme moleći ljude da vam se pridruže. Oni koji vam se priključe bez stvarnog interesa i spremnosti za posao, samo će vas zadržavati i kočiti i eventualno dovoditi druge ne produktivne partnere. Vi trebate tražiti vredne, sposobne i odgovorne osobe, koje su spremne odmah početi sa poslom i primenom vaših uputstava i saveta. Jedan mali ali konstantni procenat vaših interesenata i distributera će pripadati ovoj kategoriji. Tražite toliko dugo dok ih ne pronađete. Odvojite kukolj od žita, kao kada prosejavate brašno. Ono što ostane će biti prava zrna iz kojih će se razviti nove generacije uspešnih sponzora.
7. Korak: Pomognite svojim donjim linijama
Kao što ste se i vi oslonili na pomoć vašeg mentora, koji vam je pomogao u početku, tako će i vaš donje linije tražiti pomoć od vas. Što bolje obučite vaše partnere i što im pružite bolju i kvalitetniju podršku, to ćete vi imati bolje rezultate. Biti uspešan u mrežnom marketingu znači biti član tima velikog broja uspešnih partnera. Kao nigde drugo isplati se investirati u svoje partnere i donje linije i pomoći im da što pre budu uspešni. To znači, pomozite vašim partnerima u sponzorisanju njihovih interesenata, pokažite, objasnite kao što je vama vaš mentor.
Za iskusne networkere ovi koraci mogu izgledati naivni i jednostavni. Činjenica je da ovi principi donose uspeh. Uspeh u ovom poslu imaju ljudi iz svih mogućih životnih područja. Neki od njih su talentovani, drugi su obrazovani, treći imaju poslovno iskustvo i sl. Neki, naprotiv, nemaju ništa drugo osim želje za uspehom. Ono što je najljepše, je da svi imaju podjednake šanse za uspeh. U mrežnom marketingu ne pobeđuju nadareni, bogati ili visokokvalifikovani. Uspeh imaju oni koji se pridržavaju ovih sedam koraka.
by Richard Poe