Kupac


Klasična trgovina – trgovački sistem distribucijeKupac

 

Kao što smo rekli, zadatak trgovine je da posreduje između proizvođača i potrošača i organizuje tržište. Sa pojavom fabrika i masovne proizvodnje, nastaje i potreba da se organizuju distribucijski kanali kako bi se proizvodi isporučivali na udaljena mesta.

Na ovom pojednostavljenom prikazu klasične, tradicionalne trgovine, vidimo da taj distribucijski kanal čine veleprodaja i maloprodaja.

1. Klasicna trgovina - prikaz

Njihov zadatak je da proizvod od proizvođača dostave do nas potrošača. Razlog tome je što mi kao potrošači ne možemo otići direktno kod proizvođača i kupiti jedan proizvod koji nam je potreban. Najpre jedna velika veleprodaja kupuje velike količine proizvoda i najčešće ih plasira u neke manje veleprodaje koje ih dostavljaju do maloprodajnioh objekata, gde konačno, mi potrošači dolazimo i kupujemo proizvod koji želimo. Na celom tom putu do nas proizvod je promenio jednu jedinu karakteristiku, a to je cena. Mi potrošači plaćamo cenu uvećanu za sve troškove i marže veleprodaje i maloprodaje, kao i reklamu.

Problemi

To tako funkcioniše jako dugo i nebi bilo ništa sporno da se ne pojavljuju prateći problemi koji guše proizvođača, a što se naravno na kraju odražava i na ono što nas potrošače jedino zanima, kvalitet i cena proizvoda.  

 

 

Financial strainVerovatno najveći problem, možemo ga nazvati poslovnom bolešću 21. veka, je sistem ne plaćanja. Danas je to toliko normalno da je skoro čudno u poslovnom svetu naići na kompaniju koja nema problema sa naplatom. U sve žešćoj tržišnoj utakmici, sve većoj konkurenciji, trgovci se na sve načine trude da pridobiju kupce, pa daju raznorazne načine odloženog plaćanja (čekovi, krediti, lizing, na crtu, itd…), što znači da novac jako sporo putuje nazad ka proizvođaču, za razliku od proizvoda koji u obrnutom smeru putuju veoma brzo. Jasno je da proizvođač mora redovno proizvoditi i plasirati svoje proizvode da bi ostao konkurentan na tržištu, ali kako to postići kada svoj novac ne dobija ni na vreme, ni u celosti.

Jedan veliki proizvođač je pre nekoliko godina uradio studiu u kojoj je pratio jedan svoj proizvod po kodnom broju, od trenutka kada je izašao iz fabrike do trenutka kada su dobili novac za njega. Ispostavilo se da su čekali oko 2,5 godine do naplate. Veliki proizvođači možda mogu da izdrže taj ritam, ali koliko je uistinu tako velikih proizvođača koji to sebi mogu da priušte a da proizvodnja i sam kvalitet proizvoda ne trpe?

Drugi problem za proizvođače je ukrupnjavanje trgovaca, tj. na neki način spajanje veleprodaje i maloprodaje u hipermarkete i megamarkete. Veoma finansijski moćni oni otkupljuju ogromne količine od proizvođača, pa je malim trgovcima teško da opstanu u tom tržišnom moru gde „velika riba jede malu ribu“. A kada velika riba ostane sama u moru ona postavlja uslove. Traži ekstra rabate, odložena plaćanja, itd… i proizvođač je u sve većem problemu. Stoga je prinuđen da se snalazi na raznorazne načine, da seli proizvodnju tamo gde je jeftinija radna snaga, da zakida na sirovinama… i mi na kraju kupujemo sve lošije i lošije proizvode. Svesni smo da su danas reklame sve skuplje i spektakularnije, objekti glamurozniji…. a kada sve to mi platimo, dobijemo proizvod kojim obično nismo zadovoljni.

 

 

 

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

misli 8
Nikad ne odustaj 8

Društvene mreže

Citati

Čak i ako se nalazite na pravom putu i samo stojite, na kraju će vas neko pregaziti. (Nepoznati autor) 

Nikada ne prenatrpavajte svoje dane ili noći banalnim i nevažnim stvarima jer nećete imati vremena da se suočite sa pravim izazovima kada oni naiđu. (Og Mandino)

Doći će dan kad ćeš shvatiti da je u tebi celi svemir, i tada ćeš postati čarobnjak. (Dipak Čopra)

Sreća dolazi u kuću gde se čuje smeh. (Japanska poslovica)

Pratite najnovije vesti

Prijavite se na našu listu za novosti

Bez spama, šaljemo nove članke periodično.

Kategorije

Na temu

Povezani Članci

Robna kuca

Trgovina – nastanak i razvoj

  Trgovina – nastanak i razvoj   Trgovina je privredna delatnost u kojoj pojedinci i preduzeća posreduju u prometu između proizvodnje i potrošnje kao kupci

Šta je mrežni marketing

  U ovom meniju smo ukratko prikazali kako je nastala  i razvijala se trgovina, kako izgleda model  klasične  distribucije roba i usluga, šta je direktna

Prodaja-Marketing

Mrežni marketing

  Razlika između direktne prodaje i mrežnog marketinga   Iako su prave, ozbiljne kompanije koje se bave mrežnim marketingom bitan deo udruženja kompanija direktne prodaje

Mrežni marketing

Mrežna trgovina

  Mrežna trgovina – potrošački sistem distribucije   Mrežna trgovina predstavlja način distribucije  robe i usluga kroz organizovanu mrežu potrošača. Mrežu organizuju sami zadovoljni potrošači,

Pratite najnovije vesti

Prijavite se na našu listu za novosti

Dobijaćete obaveštenja o novim člancima

Sve o Mrežnom Marketingu na jednom mestu

Pošaljite nam poruku:

Citati

Volter

Beži od besposlenosti. To je rđa koja nagriza najdragocenije metale. (Volter)

Helen Eksli

Knjige mogu biti opasne. Na najbolje bi trebalo staviti upozorenje: Može promeniti Vaš život. (Helen Eksli)