Razlika između direktne prodaje i mrežnog marketinga
Iako su prave, ozbiljne kompanije koje se bave mrežnim marketingom bitan deo udruženja kompanija direktne prodaje u zemljama gde ta nacionalna udruženja postoje, ipak treba napomenuti da postoje bitne razlike u poslovnom modelu, odnosno kompenzacionom planu nagrađivanja.
U direktnoj prodaji, vi se bavite prodajom i zarađujete provizije uglavnom na jednom nivou, kao procenat ostvarene prodaje ili sklopljenih ugovora. Mnoge kompanije imaju i druge pogodnosti za uspešne prodavce, poput nagrada i putovanja, a neke imaju i elemente mrežnog marketinga što unosi dodatnu zabunu kod ljudi.
Suština mrežnog marketinga je u preporuci, promociji, tj. usmenoj reklami. Vi se prevashodno bavite marketingom i dobijate provizije na više nivoa, zavisno od visine prometa koji je nastao vašom preporukom, tj. koji generiše mreža potrošača koju ste vi stvorili. Zato se ovaj model, po sistemu nagrađivanja, naziva i multi level marketing, tj. marketing u više nivoa.
Međutim, u mrežnom marketingu takođe možete prodavati proizvode krajnjim kupcima i ostvarivati zaradu od prodaje. Zabuna nastaje zbog toga što je nekim ljudima u mrežnom marketingu ovaj način zarade primaran i fokusirani su samo na prodaju, što kod ljudi naravno stvara predrasudu da je mrežni marketing akviziterski posao ili prodaja od vrata do vrata.
Don Failla je rekao: „Najbolji način prodaje u mrežnom marketingu je da ne prodajete. Ako postoji zamisao koja samu sebe prodaje, onda je to ova zamisao“. To ne znači da vi ne trebate da prodajete proizvode jer svaki pravi mrežni marketing je baziran na kvalitetnim proizvodima i njihova maloprodaja krajnjim kupcima je bitan deo. Ali, ta prodaja dolazi iz samog marketinga.
Vi prenosite informacije, dajete ljudima mogućnost i pokazujete poslovni model, a oni će sami odabrati da li žele time da se bave, da budu registrovani potrošači samo zbog povoljnije kupovine ili da budu samo obični kupci koji će kupovati od vas po maloprodajnoj ceni. Možda izgleda čudno zašto se neko nebi uključio ako mu to omogućava popuste, ali postoji mnogo takvih ljudi, trebate poštovati njihovu odluku i brinuti kraljevski o njima, jer vi ste u svom biznisu a oni su vaše stranke. I nemojte se stideti toga da prodajete, jer danas smo svi prodavci, samo neko prodaje lošije a neko bolje.
One Response
Valuable info. Lucky me I found your website by accident, and I am shocked why this accident didn’t happened earlier! I bookmarked it.