PROBAJTE JAPANSKI RECEPT ZA POSLOVNI USPEH
Japanci su oduvek bili poznati kao najvredniji ljudi na planeti. Tajna njihovog uspeha nije samo u savršenoj organizaciji vremena i posla nego i u disciplini i besprekornom uređenju radnog prostora. Japanci svoje kancelarije i radni prostor dovode u savršeno stanje, poštujući princip 5 S, odnosno pet akcija koje na njihovom jeziku počinju slovom S. Poštujući ovu istonjačku filozofiju pod nazivom Kaizen, manje se bave nevažnim stvarima, pa svu energiju usmeravaju na posao.
Pogledajte šta Japanci sve preduzimaju da bi na poslu izbegli stres i bili vredniji i produktivniji.
SEIRI – definisanje
Ovaj princip podrazumeva podelu radnog materijala na neophodan, hitan i nepotreban. Sve što vam je neophodno stavite u zelenu kutiju ili fasciklu, sve što je hitno u crvenu, a ono što je nepotrebno odmah bacite.
SEITON – uređenje
Seiton pre svega znači pravilno smeštanje potrebnog radnog materijala, da biste radili što bolje i efikasnije. Sve što vam je neophodno mora biti u vašoj blizini, a materijal koji povremeno koristite uredno složite u orman.
SEISO – čišćenje
Čišćenje radnog prostora je veoma važan deo u organizaciji posla. Cilj je da stvorite ambijent bez prašine i prljavštine koji će vam pomoći da se prijatnije osećate u svom radnom prostoru, ali i da radite mnogo efikasnije.
SEIKETSU – kontrola
Veoma je važno da uvek dva puta prekontrolišete ono što ste uradili. Možda ćete izgubiti koji minut, ali ćete svakako biti sigurni da ste posao uradili kako treba. Na ovaj način postizaćete bolje rezultate, a kvalitet svega što uradite biće na mnogo višem nivou.
SHITSUKE – disciplina
Poslednje S predstavlja disciplinu, odnosno trening kojim se svi zaposleni uče kako bi mogli da se pridržavaju svih navedenih pravila. Na ovaj način stvaraju se radne navike u kolektivu na osnovu kojih svi zaposleni rade kao jedinstveni tim.
KAIZEN – JAPANSKA METODA ZA USPEH U BIZNISU
Kaizen (改善, prev. „promenom ka uspehu“), posle Drugog svetskog rata je prvo sproveden u više japanskih kompanija, pod uticajem američkih kompanija i njihovih uspešnih menadžera. Kasnije se ta uspešna metoda proširila po celom svetu. Najvažnije je da koristite sve cake kako biste sebi olakšali život, a glavni cilj je raditi manje uz postizanje napretka i uspeha.
Naučite kako da koristite Kaizen metodu u sedam koraka:
1. Napravite svaštaru svih primera na koje naiđete. Od raznih usputnih materijala na koje naletite, vizit karti, brošura, flajera i postera. S vremena na vreme pogledajte sve što ste sakupili, podelite sa svojim kolegama – možda se rodi neka nova ideja. Ovo je najbolje raditi u grupi ili u vašem kolektivu, gde i drugi mogu da dodaju svoje ideje i primere.
2. Čuvajte svoju digitalnu svaštaru u nekoj onlajn foto blog formi – ili privatnoj ili otvorenoj za javnost, gde ostavljate sve svoje ideje ili primere koji vam se učine interesantnim.
3. Usudite se da budete malo neobični. Učestvujte u nečemu što vam se učini kreativnim, a drugi misle da je van vaše lige. Ako vam je uvek udobno, onda verovatno ne napredujete.
4. Stimulišite „desnu stranu“ vašeg mozga, svirajući neki instrument koji ste oduvek želeli. Sviranje muzike aktivira mozak na kreativni način koji može da obogati vaš poslovni i privatni život. Nikad nije kasno da počnete da svirate!
5. Čitajte knjige o grafičkom dizajnu, tipografiji, bojama, fotografiji, pravljenju dokumentarnih filmova, pa čak i arhitekturi i drugim oblastima dizajna. Nikad ne znate gde će se roditi ideja.
6. Isključite se ponekad – bez mobilnog telefona i kompjutera. Idite u šetnju ili uradite bilo šta što vam pomaže da usporite malo svoje „poslovne misli“.. I upravo tada se nova otkrića dešavaju. Mozak nikad ne spava, a vi se ipak opuštate.
7. Napravite prezentaciju onoga što ste naučili. Najbolji način da produbite i učvrstite svoja nova saznanja jeste da ih podelite sa drugima. Pravo učenje dešava se kada ga podelite sa drugima.
Primenjujući ove tehnike bićete pripremljeni kada šef bude zatražio ekspresne ideje.
Izvori: 24sata.rs, kamatica.com