Mrežni marketing

 

Mrežni marketingMrežna trgovina – potrošački sistem distribucije

 

Mrežna trgovina predstavlja način distribucije  robe i usluga kroz organizovanu mrežu potrošača. Mrežu organizuju sami zadovoljni potrošači, usmenom preporukom, tj. reklamom od usta do usta, što čini suštinu mrežnog (network) marketinga.

Takođe je u upotrebi naziv MLM (multi-level marketing, tj. marketing u više nivoa), ali je zbog brojnih zloupotreba i pogrešnih tumačenja tog imena danas više u upotrebi naziv mrežni marketing koji ćemo ovde i koristiti.

Mrežna trgovina, odnosno mrežni marketing, je prirodni, evolutivni sled direktne prodaje nastao kao odgovor proizvođača na mane klasične trgovine (ali ne treba poistovećivati mrežni marketing sa direktnom prodajom – pročitajte o razlikama između direktne prodaje i mrežnog marketinga)

Dakle, mrežnu trgovinu je osmislio proizvođač (ne potrošači, veleprodaja ili maloprodaja, oglašivači…) de bi zaštitio sebe i svoje potrošače.

evaluateOno što je proizvođač želeo da obezbedi jesu dve stvari

– Da svoj novac dobije na vreme i u celosti,

– Da ima zadovoljne potrošače koju mu se uvek iznova vraćaju

 

Videli smo ukratko, u modelu klasične trgovine, sa koliko se izazova susreću proizvođači u tom sistemu distribucije. Suština je da teško dolaze do svog novca, a to utiče na kvalitet njihovih proizvoda i, na kraju, i zadovoljstvo samih kupaca.

Zato su u direktnoj prodaji proizvođači zaobišli trgovce i povezali se direktno sa svojim potrošačima. Ali u mrežnoj trgovini, proizvođači su otišli i korak dalje. Shvativši osnovnu naviku ljudi da pričaju o stvarima kojima su zadovoljni, iskoristili su je u svoju i korist svojih potrošača.

Jednostavno su odlučili da se ne reklamiraju putem klasičnog marketinga (reklame na televiziji i drugim medijima, bilbordi itd…) i da taj novac, kao i novac koji je u klasičnom sistemu distribucije odlazio na veleprodajne i maloprodajne troškove i marže, ponude svojim potrošačima čija usmena preporuka dovodi do povećanja njihovog prometa.

PreporukaZamislite samo, koliko ste puta preporučili nešto čime ste zadovoljni, ili koliko ste puta i sami kupili nešto samo zbog preporuke prijatelja, bili na večeri u restoranu koji vam je prijatelj preporučio, na letovanju u mestu koje vam je prijatelj preporučio, gledali predstavu ili film koji vam je prijatelj preporučio, itd, itd… Naše svakodnevne preporuke povećavaju promete biznisima oko nas, ali i mnogo šire, a nama ostaje samo emotivna nagrada što smo pomogli prijatelju, jer u klasičnom biznisu ne postoji sistem koji prati neše preporuke.

Mrežni marketing je sistem koji tačno prati svaku našu preporuku i adekvatno je nagrađuje u zavisnosti od prometa koji je zahvaljujući njoj nastao.

Time su proizvođači za sebe, pored brže naplate, obezbedili i bliskiju povezanost sa svojim potrošačima ponudivši im mogućnost pokretanja vlastitog posla. U mrežnom marketingu vi ne radite za kompaniju, za proizvođača, vi ste nezavisni vlasnik svog posla i dobijate provizije na osnovu markentiškog plana kompanije sa kojom ste potpisali poslovni ugovor.

Izgleda jednostavno… zaista i jeste. Ali nemojte se zavaravati  i da je lako.

Nažalost, živimo u komplikovanom svetu, pa je teško shvatiti da se iz jedne ovako jednostavne ideje može roditi veliki biznis. Ali, genijalnost leži upravo u jednostavnosti. Ovo jeste biznis, i to veliki. Ali ponavljamo, nije lak, jer je rad sa ljudima i zahteva ono što ljudima (većini) najteže pada, a to je stalan rad na sebi.

 Dakle, da vidimo kako mrežna trgovina u suštini funkcioniše:

2. Mrezna trgovina - prikaz

Svi smo mi potrošači, to nam je zajednička karakteristika, bez obzira na sve razlike koje nas dele. Postoje neki proizvodi bez kojih život jednostavno ne fukcioniše. Jedino što biramo je to gde ćemo ih kupiti.

U klasičnoj trgovini imamo samo jednu opciju, idemo do maloprodajnog objekta, kupimo šta nam treba i nosimo kući.

A kako to izgleda u mrežnoj trgovini? Recimo da vam se sviđaju neki proizvodi neke kompanije koja posluje po ovom poslovnom modelu. Možete kupovati kao običan kupac po 100%-tnoj ceni proizvoda kao što kupujete u bilo kojoj trgovini. Ali ovde nema maloprodaje, a ne možete kupovati direktno od kompanije ukoliko niste registrovani kupac. Zato kupujete od registrovanih kupaca koji su partneri kompanije (distributeri).

Ukoliko se povežete sa nekim ko je ozbiljan u tom poslu, on će vas, ne samo snabdevati željenim proizvodima, već i pružiti savete i informacije o novostima vezanim za kompaniju i proizvode koji vas interesuju.

Druga opcija je da i sami postanete registrovani kupac i ostvarite niz pogodnosti koje vam to donosi. Registracijom dobijate mogućnost kupovine proizvoda sa popustom (članska, nabavna, veleprodajna cena…) i mogućnost (ali ne i obavezu) da gradite svoj posao.

Pre svega bi trebali shvatiti da vas registracija (ili učlanjenje) na ništa ne obavezuje. Ona bi trebala biti i pod garancijom na vaše lično zadovoljstvo, tj. imate mogućnost da u nekom vremenskom periodu proverite kompaniju i da ukoliko niste zadovoljni dobijete povrat uloženog novca. Takođe, nebi trebala postojati ni obaveza bilo kakve kupovine. Jednostavno, vi u tom sistemu distribucije kupujete kao i bilo gde drugo, šta želite i kada želite. Kupujete direktno od kompanije proizvođača. Danas, u vremenu ubrzanog rasta internet tehnologije, svaka ozbiljna kompanija vam u sklopu registracije otvara i vašu internet prodavnicu, tako da sve što želite možete kupovati on-line u njoj. Naravno, postoje i drugi načini, ukoliko vam to ne odgovara.

Kompanija vam zauzvrat obezbeđuje dostavu na kućnu adresu, pa pored novca štedite i vreme. Pored garancije na članstvo, od ozbiljne kompanije ćete garanciju na zadovoljstvo dobiti i na same proizvode. I naravno, ukoliko želite (i samo ukoliko želite) imate i mogućnost zarade.

NaručivanjeKućna dostavaGuarantee satisfaction     opportunity (3)

 

Što se tiče članstva, tj.registracije, da odmah rešimo jednu stvar koja kod mnogih stvara zabludu. U mrežnom marketingu se ne zarađuje od učlanjavanja ljudi (tj. nebi trebalo, i ukoliko čujete za neki sistem koji se predstavlja kao mrežni marketing a zarada se bazira na dovođenju i učlanjavanju novih ljudi, dok su proizvodi stavljeni u drugi plan, tu su samo formalno ili u najgorem slučaju čak i nepostoje, znajte da je stvar u najmanju ruku sumnjiva). 

Kvalitetan proizvod je osnova poslovanja svake ozbiljne kompanije u mrežnom marketingu, a vi ste plaćeni od prometa tih proizvoda.

Naravno, vi učlanjujete ljude, tj. vi im prenosite informaciju a oni se sami učlanjuju ako to žele, ali ukoliko ti ljudi ne kupuju ništa, ne stvara se promet i vi niste plaćeni. Vi dobijate bonuse ili provizije od konkretnog prometa konkretne robe. Svaka kompanija ima svoj kompenzacioni plan za isplatu bonusa, ali suština je ista, što veći promet se dešava vašom preporukom, tj. što više kupuju ljudi koje ste vi upoznali sa ovom idejom, veća je vaša provizija.

Ukoliko taj promet jednog dana postane dovoljno velik i dovoljno stabilan (po datim kriterijumima kompanije) tada se obično ta potrošačka mreža koju ste vi organizovali odvaja od vas a vi od kompanije dobijate trajan, pasivan, rezidualni dohodak u vidu određenog procenta prometa koji ta mreža stvara i ako više ne morate ulagati vreme u tu grupu i čak uopšte biti aktivni u tom poslu.

Ti ljudi su jednostavno stvorili naviku kupovine, a neminovno se pojavilo nekoliko već izgrađenih i dovoljno iskusnih lidera koji mogu funkcionisati i bez vas i prenositi svoje znanje i iskustvo na nove ljude u poslu, i svi zajedno će nastaviti sa gradnjom tog posla, naravno zbog sebe, ne zbog vas. Vi jednostavno ubirate plodove svog pređašnjeg rada. Kompanija vas nagrađuje za stabilno tržište koje ste joj stvorili. Pošteno. Ulagali ste vreme i energiju, naravno i naporan rad i ukoliko ste napravili dobar posao za kompaniju zaslužili ste i adekvatnu nagradu.

Vi, pored provizija koje dobijate na osnovu generišućeg prometa grupe koju ste stvorili, možete ostvarivati i maloprodajnu maržu, tj. zaradu od prodaje proizvoda krajnjim kupcima koji žele kupovati te proizvode ali ne kao registrovani kupci, već žele da se snabdevaju preko vas po 100%-tnoj ceni. Nekima je ovakav način zarade primaran prihod što kod mnogih ljudi stvara zabunu da je ovaj biznis prodaja od vrata do vrata, tj. mnogi ga poistovećuju sa direktnom prodajom. Iako u tome nema ništa loše, iako se i na taj način može zaraditi ozbiljan novac, naravno uz ozbiljan rad, takav prihod je ipak ograničen vašim vremenskim angažmanom. Suština mrežnog marketinga nije u prodaji, već u prenošenju informacija i duplikaciji, vremena i znanja, da bi jednog dana došli do mogućnosti da ubirate pasivne prihode, tj. tentijeme za jednom odrađen posao.

CiljMeđutim, koliko god to jednostavno izgledalo ili zaista i bilo, nemojte očekivati da je i lako i da ćete preko noći postati bogati. Mrežni marketing zaista nema limita, možete zaraditi koliko želite, možete dostići vremensku i finansijsku nezavisnost, ali to zahteva predan rad, strpljenje i istrajnost i dosledno pridržavanje dokazanog sistema uspeha.

Put može trajati kraće ili duže, ali na kraju nagrada je ista za sve koji stignu do cilja. U mrežnom marketingu nema neuspešnih, postoje oni koji su uspeli, oni koji su na putu i oni koji su odustali.

 

 

 

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

misli 8
Nikad ne odustaj 8

Društvene mreže

Citati

Ovo vreme, kao i svako drugo je veoma dobro ukoliko znamo šta sa njim da uradimo. (Ralf Valdo Emerson)

Isprazniti mozak je važno isto toliko koliko i napuniti ga. (Henri Miler)

Prerana setva često izneveri, zakasnela uvek. (Nemačka poslovica)

Ljudi koji postignu uspeh imaju zalet. Što više uspevaju, to će više želeti da uspeju i naćiće više načina da to postignu. Slično, kada neko ne uspe, težnja je da ide nizbrdo i takav može i postati, neuspešan. (Entoni Robins)

Pratite najnovije vesti

Prijavite se na našu listu za novosti

Bez spama, šaljemo nove članke periodično.

Kategorije

Na temu

Povezani Članci

Robna kuca

Trgovina – nastanak i razvoj

  Trgovina – nastanak i razvoj   Trgovina je privredna delatnost u kojoj pojedinci i preduzeća posreduju u prometu između proizvodnje i potrošnje kao kupci

Šta je mrežni marketing

  U ovom meniju smo ukratko prikazali kako je nastala  i razvijala se trgovina, kako izgleda model  klasične  distribucije roba i usluga, šta je direktna

Prodaja-Marketing

Mrežni marketing

  Razlika između direktne prodaje i mrežnog marketinga   Iako su prave, ozbiljne kompanije koje se bave mrežnim marketingom bitan deo udruženja kompanija direktne prodaje

Kupac

Klasična trgovina

Klasična trgovina – trgovački sistem distribucije   Kao što smo rekli, zadatak trgovine je da posreduje između proizvođača i potrošača i organizuje tržište. Sa pojavom

Pratite najnovije vesti

Prijavite se na našu listu za novosti

Dobijaćete obaveštenja o novim člancima

Sve o Mrežnom Marketingu na jednom mestu

Pošaljite nam poruku:

Citati

Zoran Radmilović

NIkad ne mrzi ljude koji su ljubomorni na tebe, već poštuj njihovu ljubomoru. To su ljudi koji misle da si bolji od njih. (Zoran Radmilović)

Dejvid Švarc

Neverovanje je negativna moć. Kada um ne veruje ili sumnja, on konstantno privlači razloge koji mu to potvrđuju. (Dejvid Švarc)

Ali 6

Albert Schermacher – Amway

Albert Schermacher – Amway   Albert (Ali) Šermaher bio je holanđanin, oženjen austrijankom Beatrice (Trixi) Rinalda sa kojom ima ćerku Violu i živeli su u austrijskom skijaškom