BUDI

C O R E

 

Šta je CORE? U bukvalnom prevodu sa engleskog znači srž ili jezgro, a mi ćemo ga koristiti kao sinonim za ključne osobe biznisa, jer upravo ključne osobe čine srž, odnosno jezgro biznisa.

To su osobe koje rade sve ono što je potrebno da se radi da bi se postigao uspeh i da bi biznis napredovao. Ne ono što njima odgovara, ne ono što im se sviđa ili ono što vole, već sve, bez izuzetka sve što je potrebno.

A kad se kaže sve onda se misli SVE, onda se misli 100%. Ne 90, ne 99, već 100%. Kao što voda ključa na 100oCC, a na 99 je samo vruća tekućina. Kao što žena ne može biti 90% trudna, ili malo trudna pa malo ne… jednostavno, ili ste trudni ili niste, ili ste ključna osoba ili niste.

Ključne osobe ne traže izgovore, oni traže načine i rešenja, učljivi su, spremni za akciju i imaju jasno definisane ciljeve kao i planve kako da ih ostvare.

Sledeće tačke ključne osobe su univerzalni principi uspeha u mrežnom marketingu, sastavni delovi jedne kompaktne celine koja čini lidere mrežnog marketinga. Njihova realizacija je specifičnost svakog sistema, odnosno kompanije, te nećemo zalaziti u detalje koje trebate definisati sa svojim mentorom. Ipak, donesite odluku da ćete biti 100% core i da nikada nećete smetnuti sa uma ove principe uspeha.

1. POKAZUJ MARKETING PLAN

Naš osnovno zadatak u mrežnom marketingu je da pokažemo ljudima čime se bavimo, da im predstavimo markentinški plan naše kompanije. Naravno, i za ovu kao i sve druge naše akcije se treba pripremiti, jer dobra priprema je pola uspeha. A da bi se dobro pripremili moramo znati zašto nešto radimo i šta time želimo postići. To nas vraća na apsolutno prvu, osnovnu stvar bez koje nebi trebalo ništa da započinjemo. A to je, naravno, da zapišemo svoje ciljeve, da sebi damo odgovor zašto smo pokrenuli svoj posao u mrežnom marketingu i da što pre sastavimo svoj DREAM BOOK (kjiigu snova). 

Kada smo to uradili krećemo sa pripremama za akciju. Prvo što radimo je da sastavimo popis ljudi kojima ćemo pokazati marketing plan, odnosno da napravimo listu imena.

Treba napomenuti da, kolika god da je naša lista imena u prvi mah, ona nije statična već se stalno dopunjuje, stalno upoznajemo nove ljude, setimo se nekog koga dugo nismo videli itd. O ovoj temi ćemo pisati detaljnije u nekom sledećem nastavku, s obzirom da je veoma važna, za sada ćemo samo napomenuti da što je vaša lista veća, veće su vaše šanse da zakon velikih brojeva upregnete u svoju korist.

Nakon što smo sastavili listu trebamo te ljude pozvati. Pozivamo ih, ne da bi im preko telefona ispričali ono što radimo već da bi zakazali konkretan sastanak gde će videti kompletnu informaciju. Znači, poziv treba da bude kratak, takođe entuzijastičan jer ljudi sa kojima pričamo osećaju energiju u našem glasu. Konsultujte se sa svojim mentorom o načinu pozivanja i ukoliko je moguće iskoristite njegovu pomoć pri pozivima.

Kada smo sve dobro pripremili krećemo u akciju, pokazivanje marketing plana odnosno poslovne mogućnosti kompanije sa kojom sarađujemo. Marketing planovi su proizvođači novih ljudi, odnosno naših saradnika sa kojima gradimo posao. Trebamo ih shvatiti ozbiljno, izgledati i ponašati se poslovno, bez obzira da li radimo sastanke 1 na 1, kućne planove sa više ljudi ili otvorene info sastanke.

Danas, u vremenu informatičke ere i eksplozije internet revolucije, sve više ljudi iskorišćava mogućnosti online marketinga. Internet, naravno, može umnogome pomoći našem poslovanju, proširiti naše vidike i mogućnosti, ali lično je mišljenje da može biti samo dobra pomoć, ne i zamena za susrete sa ljudima. Da, morate izaći na teren ako želite pobediti, morate istrpeti mrke poglede, negativne reči, odbijanja, morate platiti cenu uspeha. Naravno, ukoliko je pravi, stabilan, dugoročan, uspeh u mrežnom marketingu ono što zaista želite.

Kao što u knjizi ‘Vreme i novac.com’ piše, ovaj posao je spoj napredne tehnologije i dobrih međuljudskih odnosa. I kao što veliki lideri govore: “Ovaj posao počnje kada se dve osobe sa snom pogledaju u oči, stisnu ruke i kažu – Hajde da to napravimo”

Osnovna stvar je da sastanci ne trebaju biti predugi, ne treba udaviti ljude već im dati osnovnu informaciju i ostaviti neke promotivne, info materijale kako bi sami kod kuće malo detaljnije to proučili, i zakazati ponovno viđenje gde ćemo im dati odgovore na sva pitanja. 

Naravno, o svim detaljima konsultujte se sa vašim mentorom.

 

2. KORISTI PROIZVODE

Biti 100%-tni korisnik svog biznisa nije specifičnost mrežnog marketinga, već opšta poslovna inteligencija. Da li ste nekada videli, na primer, zastupnika mercedesovih automobila kako se okolo vozika i ide na sastanke u bmw-u. Ili vlasnika pekare gde kupujete hleb kako po svoj hleb ide u prodavnicu preko puta. Ako jeste, verovatno je to bio poslednji put da ste tu kupovali. Ako ne verujete u proizvode svoje kompanije onda jednostavno zaboravite taj posao i radite nešto drugo. Na kraju krajeva, ako preporučujete drugima proizvode koje i sami ne koristite, to je u najmanju ruku licemerno.

3. IMAJ STRANKE

Ljudi ne vole da prodaju, ljudi se užasavaju prodaje, a ipak većina nas svakoga dana prodaje barem trećinu svog života u zamenu za puko preživljavanje. 

Nekada će vam ljudi u ovom poslu reći da ne morate ništa da prodajete, da je dovoljno samo da preporučujete proizvode jer ovde svako kupuje za sebe i tako svi zarađujemo.

Možda je to i tačno, ali sa tom filozofijom uzećete samo mrvice iz ovog posla. Jednostavno, ako želite da imate veliki biznis, u bilo čemu, morate naučiti da prodajete.

To ne znači da vi jurite kupce sa katalozima i kesama u zubima, to ne znači da smarate druge da kupe nešto što ne žele ili kao što bi Rendi Gejdž rekao, uspevate eskimima da prodate led. To samo znači da vi poštujete i poslovni koncept i proizvode svoje kompanije. Drugima dajete šansu, predstavljate kupovnu i poslovnu mogućnost a ljudi će sami izabrati šta od svega toga žele. Ukoliko odluče da budu samo potrošači i preko vas se snabdevaju proizvodima koje žele, ne stidite se da imate svoje stranke i tretirajte ih kraljevski.

4. EDUKUJ SE

– ČITAJ POZITIVNU LITERATURU
– SLUŠAJ AUDIO MATERIJALE
– POSEĆUJ SASTANKE I SEMINARE

 Kao što je još mnogo godina pre nove ere kineski filozof Lao Ce rekao: ,,Ono što se prilagođava i živi, razvijaće se. Ono što nije fleksibilno već zatvoreno, umreće”, a u savremenom svetu američki filozof i sociolog Erik Hofer dodao: ,,Budućnost pripada onima koji su u vremenima velikih promena spremni učiti, a oni koji misle da nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji.”

Prošlo je 25 vekova od vremena Lao Ce-a a mnogi ljudi još uvek nisu spremni da se menjaju, kada završe školovanje misle da sve znaju i kako godine prolaze a život biva sve teži i teži traže krivce i izgovore ili se jednostavno pomire sa sudbinom i obmanom da je život patnja.

Uspeh u mrežnom marketingu je, više nego bilo gde drugo, povezan sa ličnim rastom na svim poljima života. Stoga, čitajte knjige koje govore o međuljudskim odnosima, emotivnoj inteligenciji, finansijskoj inteligenciji, razvoju veština koje su vam potrebne da bi izgradili stabilan biznis, itd…

Takođe, od velike pomoći u vašem biznisu bi moglo biti slušanje iskustava uspešnih ljudi na audio materijalima. Pitajte svog mentora da li u vašem biznisu postoje takvi materijali ili se jednostavno potrudite da dođete do bilo čega što bi vam moglo koristiti.

Ključna osoba posećuje sve sastanke i seminare koje organizuje kompanija ili lideri u poslu. Na njima proširujete svoje vidike, učite i motivišete se, ali i dovodite nove ljude, nove ili potencijalne saradnike koji polako razvijaju svoju viziju posla i shvataju proces duplikacije. Nemojte čekati da vas vaš mentor “ubeđuje” kako bi bilo dobro da idete na neki seminar, već jednostavno vi jurite njega i piajte za sva dešavanja kojima možete prisustvovati.

 

5. BUDI TIMSKI IGRAČ

– GLEDAJ SVOJA POSLA 
– EDIFIKUJ
– KONSULTUJ SE

Biti timski igrač najbitnija je stvar u mrežnom marketingu. Svaki je biznis biznis sa ljudima, ali u mrežnom marketingu dugoročan uspeh i stabilnost posla direktno i više nego u bilo kom drugom biznisu zavise od međuljudskih odnosa.

Biti timski igrač znači pre svega poštovati biznise drugih ljudi, i onih koji su u vašoj sponzorskoj liniji (upline i downline) i onih koji su u drugim linijama sa kojima nemate finansijskog interesa, ali i ljude iz drugih biznisa mrežnog marketinga. Vaš biznis neće napredovati nagovaranjem drugih ljudi da se priključe vama iako ih je neko drugi već pozvao pre vas, niti omalovažavanjem drugih kompanija i sistema mrežnog marketinga. Gledajte svoja posla, tražite savete od ljudi koji imaju interes od vašeg uspeha i brinite o ljudima koji su u vašim donjim linijama, tj. od čijeg uspeha zavisi i vaš uspeh.

Edifikacija je najmoćniji, a sa druge strane najjeftiniji alat u mrežnom marketingu. Nažalost, mnogi ga upravo zbog toga i potcenjuju i nedovoljno koriste. Ovo je jako bitna tema pa ćemo o njoj detaljnije pisati u nekom sledećem nastavku. Sada ćemo samo reći da edifikacija znači pričati pozitivno o nekome ili nečemu. To ne znači da trebate lagati, izmišljati ili preuveličavati stvari, već da jednostavno iznosite afirmativne stvari o vašoj kompaniji, njenim proizvodima, kao i o vašem timu, a pre svega o vačem mentoru koji vam direktno pomaže u poslu. A ako o nekome ne mislite ništa dobro, onda jednostavno ćutite.

Konsultacije su bitne za razvoj vašeg biznisa. Nemojte upasti u zamku da vas neki kratkoročni uspeh ili trenutni brzi rast posla navedu da mislite da sve znate o mrežnom marketingu i da vam pomoć nije potrebna. I jako uspešni ljudi imaju svoje mentore, pa ga trebate imati i vi. Iako imate više upline-a koji su zainteresovani za vaš uspeh trebate jednog mentora koji će biti upućen u vaš biznis i sa kojim ćete raditi konkretne konsultacije o razvoju svog posla.

Konsultacije ne znače da dođete kod svog mentora i kukate kako vam biznis ne funkcioniše zbog ovoga ili onoga. Ako ste okrenuti ka izgovorima ne možete videti rešenje i vaš biznis neće napredovati. Konsultacije bi trebalo (ali o tome ipak popričajte sa svojim mentorom) da izgledaju tako da dođete kod svog mentora sa nacrtanom mrežom i ključnim elementima u njoj i da se sa mentorom posavetujete gde ima prostora za napredak i kako svoj biznis da dovedete na sledeći nivo.


 

Ključ vašeg uspeha u poslu i životu je skriven u vama, sano ga trebate pronaći. Tražite ga na pravom mestu jer samo tako postoji šansa da ga nađete. Zato, ne čekajte vašeg upline-a, ne čekajte vaše downline, ne čekajte da se ekonoomija stabilizuje, da se okolnosti poboljšaju, samo to napravite.

Uspešni ljudi razmišljaju drugačije od neuspešnih, uspešni ljudi rade drugačije stvari, one stvari koje neuspešni ne žele raditi i zato i imaju rezultate koje neuspešni nikada ne mogu imati. Pogledajte samo šta ljudi ne rade u ovom poslu, šta je to što ne žele raditi i onda uradite baš to ako želite biti uspešni. Kako da to vidite? Samo pogledajte u sebe, samo se zapitajte šta je to što ne želite da radite, šta je vaš najveći strah, i napravite to jer samo to će vas odvesti napred.

Ovi koraci ili principi uspeha koji čine ključnu osobu biznisa nisu skup pravila kojima će neko meriti vaš stepen posvećenosti poslu. Jedina osoba koja može dati pouzdan odgovor na pitanje “Da li ste CORE?” jeste vi sami. Niko drugi to ne može izmeriti. Ali ako vam biznis ne napreduje, nemojte tražiti izgovore već samo pogledajte ove principe, čitajte ih iznova i iznova, jer rešenje sigurno leži u njima.

Dakle, možemo reći da je CORE stav i odnos prema poslu, skup principa kako aktivna osoba gradi posao, skup aktivnosti koji omogućavaju izgradnju mreže, razvojni proces ka postajanju poslovnim čovekom i način da predstavimo sebe kao ozbiljnog igrača u biznisu.

 

 

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

misli 8
Nikad ne odustaj 8

Društvene mreže

Citati

Najvažnija stvar u komunikaciji jeste čuti ono što nije izgovoreno.  (Piter Draker)

Izgubljeno zlato može se naći, izgubljeno vreme nikada. (Kineska poslovica)

Svaki je veliki uspeh trijumf upornosti. (Sigmund Graf)

Mogu prihvatiti neuspeh. Ali ne mogu prihvatiti da prestanem pokušavati. (Majkl Džordan)

Pratite najnovije vesti

Prijavite se na našu listu za novosti

Bez spama, šaljemo nove članke periodično.

Kategorije

Na temu

Povezani Članci

Business

Japanski recept za poslovni uspeh

PROBAJTE JAPANSKI RECEPT ZA POSLOVNI USPEH   Japanci su oduvek bili poznati kao najvredniji ljudi na planeti. Tajna njihovog uspeha nije samo u savršenoj organizaciji

Kako da prevaziđete strah

KAKO DA PREVAZIĐETE STRAH – VAŠEG NAJVEĆEG NEPRIJATELJA NA PUTU DO OSTVARENJA  ŽIVOTA KAKVOG ŽELITE   Koji je vaš najveći neprijatelj  na putu ka životu

Steve Jobs 1

20 životnih lekcija Stiva Džobsa

  20 ŽIVOTNIH LEKCIJA STIVA DŽOBSA   Italic citati predstavljaju odlomke iz biografije Stiva Džobsa. Biografija prikazuje život velikog čudaka koji je ovaj svet učinio

Sve o Mrežnom Marketingu na jednom mestu

Pošaljite nam poruku:

Citati

Rut Smelcer

Iako ste zaradili novac,  niste proživeli savršen dan  sve dok niste učinili nešto za nekoga  ko vam to nikada neće moći platiti. (Rut Smelcer)

Vinston Čerčil 4

Izdržavamo se onim što dobijemo, a onim što dajemo kreiramo život. (Vinston Čerčil)

Džerald Ford

Neodlučnost je ponekad gora od pogrešne akcije. (Džerald Ford)

Erl Vilson

Uspeh je prosto stvar sreće. Pitajte bilo koji neuspeh. (Erl Vilson)