Pol Pilzer (Paul Zane Pilzer)
Pol je ekspert na polju analize ekonomskih trendova i ekonomskih predviđanja. Studije novinarstva završio je za manje od 3 godine a magistraturu za 15 meseci. Sa 22. godine postao je najmlađi ovlašćeni službenik City banke i najmlađi podpredsednik sa 26 godina Do svoje 24. godine postao je profesor na njujorškom univerzitetu, a do 26. zaradio prvi million. Bio je ekonomski savetnik predsednicima Reganu i Bušu starijem.
Predvideo je kolaps u politici kreditiranja 1985. godine, a osamdesetih tvrdio da će inetrnet u devedesetima biti najbrže rastuća ekonomska grana i do 2000. zaraditi milijardu dolara. Napisao je knjige „Neograničeno bogatstvo“, „Bog želi biti bogat“, „Sledeći Bilion“, „Wellness revolucija“… Pored toga, glavni je urednik i izdavač revije Success Magazine.
ntervju s Paul Zane Pilzerom
ZAŠTO ĆE MREŽNO TRGOVANJE PREVAGNUTI NA VAGI EKONOMSKE MOĆI?
J.D.Mann i J.M.Fogg
NOVINAR: Po čemu se mrežna trgovina razlikuje od konvencionalnih oblika trgovine – po oglašavanju i drugim kanalima?
Pilzer: Mrežna trgovina danas je potpuno intelektualna distribucija. Kada mrežni prodavac raspravlja o proizvodima s potrošačem, oslanja se na distribucijsku službu ili neki drugi oblik dostave, ali proizvode ne dostavlja sam.
Još više oduševljava činjenica da se prodaja vrši od usta do usta, i to onaj koji govori, sam već upotrebljava proizvode. Za razliku od prodavaca automobila, elektronike ili odeće, mrežni trgovac je obučen, oduševljen i iskusan korisnik proizvoda, za koje ga ispitujete.
Preduzeća koja su uspešna u mrežnom trgovanju potpuno su skoncentrisana na intelektualnu distribuciju – uče ljude o novim proizvodima i uslugama koje će poboljšati njihov život.
Ukoliko se skoncentrišemo na finansijske prednosti i mogućnosti za promenu životnog stila koji nudi taj posao mrežnog trgovanja, stvarna korist je u tome da možemo promeniti svoj život i živote onih s kojima stupamo u kontakt. Ako možemo dodati 5, 10, 15 godina života nekome, njegovoj deci i bračnom partneru, poboljšati mu kvalitet života, onda je to zaista čudesno.
NOVINAR: Gospodine Pol, bili ste prvi poznati ekonomista koji je rekao nešto dobro o mrežnom trgovanju (marketingu). Šta je u tom poslu privuklo vašu pažnju?
Pilzer: Bolje bi bilo reći da je posao našao mene. Počelo je sa knjigom „Neograničeno bogatstvo“, gde sam analizirao različita područja ekonomije i predvidio neke promene do 2000 godne. Došlo je do prestruktuiranja ekonomije maloprodaje radi tehnološkog napretka. Primer: cena nekog proizvoda je 300 dolara. 60–ih godina cena proizvodnje tog proizvoda bila je 150 dolara, distribucijski troškovi 150 dolara. 90-ih godina isti proizvod koji se prodaje za 300 dolara, jeste poboljšan, ali troškovi proizvodnje pali su sa 150 dolara na 15-20 dolara. Sada je distribucijskih troškova 80-85 % , malo ostaje u proizvodnji.
U knjizi sam predvideo da će se taj trend nastaviti još u sledećoj deceniji, zato su u 90-im godinama bili najbogatiji ljudi oni, koji su našli bolje načine distribucije, a ne proizvodnje.
NOVINAR: Kako mrežna trgovina deluje u odnosu na dosadašnje oblike trgovanja?
Pilzer: Današnja mrežna trgovina deluje skoro u potpunosti na intelektualni način. Proizvode dostavljaju drugi. Najzanimljivije je to, da distribuciju vrše sami kupci proizvoda. Preduzeća, koja se odluče na taj način trgovine, imaće najefikasniji prilaz do kupaca. A sami kupci mogućnost da i sami učestvuju u podeli te ogromne dobiti koju će stvoriti ova grana. Najuspešniji među njima bez sumnje postaće veoma bogati ljudi, dok će mnogima drugima ovaj način poslovanja pružiti veoma kvalitetan i materijalno siguran život.
Upravo sada je mrežni marketing jedina sila koju vidim, koja ima potencijal da učini veliku promenu.
By John David Mann and John Milton Fogg