Dr. Nikola M. Čanak – Doktor Nik (Dr. Nick)
Dr, Nikola Čanak poznat je kao doktor Nik (dr. Nick), humanista, lekar, sportista, kosmopolita, doktor medicinskih nauka. Kao lekar bavio se obrazovnim i naučno-istraživačkim radom, zalazeći i u oblasti psohologije, komunikologije, menadžmenta, etike i sociologije. Danas je priznati predavač i praktičar iz oblasti primenjene psihologije, pre svega na temu ličnog i profesionalnog uspeha.
U oblasti međunarodnog biznisa drži konsultracije i seminare širom sveta i poznat je kao jedan od vodećih motivatora sa naših prostora. Konsultant je mnogih domaćih i stranih firmi. Autor je i nekoliko audio i video seminara. Osnivač je obrazovnog centra za permanentnu edukaciju “NTC“ u Novom Sadu, a takođe i profesor Univerziteta u Beogradu i Novom Sadu. Takođe je i pisac međunarodnog ugleda, napisavši više knjiga u funkciji uspeha, od kojih je najpoznatija “Biti, Raditi, Imati”.
,,MLM je sistem koji s jedne strane pruže velike mogućnosti korišćenja ličnih resursa – poznanstava, veza i slično, a istovremeno podrazumeva neke pretpostavke koje su vreme i iskustvo dokazali u praksi. Naime, u MLM-u može da uspe svako pod pretpostavkom da kao ličnost poseduje neke osobine, među kojima su najbitnije sledeće:
samosvestan, ne okleva, profesionalac, inspirisan, otvoren, organizovan, preduzetan, tačan, uporan, voli da uči, oduševljen poslom, zna šta hoće, zanimljiv, ume da sluša, služi kao primer, strpljiv, neustrašiv, motivisan, pozitivan, voli ljude, ambiciozan, voli izazove, proaktivan, poverljiv, traži pomoć, izvršava obaveze, ima spisak imena, uspešno fokusiran, ima samopoštovanje, ima inicijativu.
Ako bih ukratko hteo da sumiram, mogu reći da su pobrojane osobine istovremeno i elementi za portret uspešnog saradnika u bilo kom MLM sistemu. Isto tako postoji i niz prednosti kojima se MLM značajno razlikuje od svake druge vrste čovekovog rada, tj. drugih formi organizovanja u radu:
– mali rizici
– visok kvalitet proizvoda
– prodaja u mreži
– iste šanse za svakoga
– mali troškovi
– nema zaliha
– apsolutna samostalnost
– kreativnost
– internacionalnost
Početak rada u mrežnom marketingu nije lak i jednostavan. Sa aspekta odnosa prema sebi morate prihvatiti neke činjenice kojima se značajno opire vaša unutrašnja zona komfora i navika. Potrebno je da prihvatite da bez obzira na to što ste se školovali za nešto drugo i proveli ceo život radeći nešto drugo, treba da radeći u mrežnom marketingu ostvarite svoj dopunski prihod. Takođe, morate prihvatiti činjenicu da neki drugi ljudi, na bazi svog relativno kratkog rada u mrežnom marketingu postižu visoke zarade, priznanja i stimulacije, kao i to da i vi to možete postići na bazi prihvatanja jednog principa rada u sistemu u kome sa nekoliko desetina sati i tema različitih nivoa seminara dobijate količinu znanja i umenja dovoljnog da ostvarite i svoje najambicioznije planove. Potrebno je da prihvatite da i vi možete ostvariti svoje želje i ciljeve prihvatajući neka pravila i forme rada, odnosa i obaveza za koje do skoro niste ni znali da postoje.
Rad u MLM-u je veliki izazov i avantura, u pozitivnom smislu reči, od kojih zaziru mnogi ljudi. Ovo je prirodno kada se zna da se čovek uvek boji i zazire od onoga što ne poznaje i da mu u tome naveliko pomažu njegove navike i kompleksi, paradigme i sopstvene zone komfora.“
KNJIGA “BITI, RADITI, IMATI – VODIČ ZA ONE KOJI ZNAJU KUDA IDU“, Nikola Čanak, izdavač TOK – Novi Sad
„Tajna uspeha u mrežnom marketingu je da se – na bazi sopstvenih ciljeva, ličnim radom u okviru postojećih sistema, kroz apsolutnu identifikaciju sa programima i produktima i njihovo preporučivanje budućoj korisničkoj i saradničkoj mreži – ostvari princip multiplikacije i ono što je Johan Paul Getty rekao: „Više bih voleo da imam jedan procenat od rada stotine ljudi nego sto procenata od ličnog rada“.
Definišući mreže i njihove potencijale, Robert Metcalff je konstatovao da njena ekonomska vrednost raste eksponencijalno. Otuda je jasno da je vaš zadatak da multiplicirate nekog poput sebe ako želite da ovladate pomenutom snagom. Tada će vaša ekonomska vrednost takođe rasti eksponencijalno. U tome leži snaga i vrednost umreženih biznisa. Zato napor uložen u stvaranje mreže ima više smisla od bilo kakvog napornog rada prostog pojedinca.
Suština mrežnog marketinga u nematerijalnom smislu je u obrazovanju, tj. sticanju, kako specifičnih tako i opštih znanja, ali i umenja, koja su mnogo univerzalnija od bilo kog konkretnog sistema. Konkretni rezultati postignuti konkretnim radom na bazi primene dostignutih specifičnih i opštih znanja najbolje su merilo uspešnosti i, istovremeno, izvor motivacije koja pokreće uspešne i čini ih još uspešnijim. Ovo se ne odnosi samo na mrežni marketing, već i na život uopšte. Otuda su uspešni saradnici MLM-a kompetentni, ne samo za taj konkretni posao već i za svaki drugi biznis i realni život.
Znanje i dobročinstvo su ljudske vrline koje se umnožavaju davanjem. Svet MLM-a je svet u kome se davanje višestruko vraća, da bi se moglo dati još više.“
KNJIGA “MLM PUT USPEHA“, Nikola Čanak, izdavač Dr. Nick – Novi Sad