GREŠKE KOJE TREBA IZBEGAVATI
Ako se već neko vreme bavite Network Marketingom, verovatno ste imali priliku posetiti neke od mitinga, predavanja ili prezentacija. Tamo ste verovatno doživeli i jednog od temperamentnih govornika, koji vam pun oduševljenja objašnjava naše proizvode ili govori o neograničenim mogućnostima zarade u Network Marketingu, te kako je ovaj posao lagan i jednostavan. I, na kraju predavanja samo poneki posetilac se odluči pristupiti i potpisati zahtev.
Zašto?
Jer su naši interesenti nepoverljivi. Jer svi oni iz svog vlastitog iskustva znaju da nije sve tako ružičasto kako mi to vidimo ili želimo videti.
U njihovim glavama odvijaju se otprilike sledeće sumnje:
“Ako ti proizvodi tako pomažu ljudima, kako to da i dalje ima bolesnih ljudi?”
“Kada je Network Marketing tako genijalna mogućnost zarade, zašto onda ima toliko nezaposlenih ljudi i socijalnih slučajeva?”
“Hmmmh, ako je sve tako kristalno jasno i jednostavno, gde su onda toliki milioneri?”
Većina tih interesenata zadržava svoje mišljenje za sebe i pod izgovorom da želi porazgovarati o svemu sa svojim bračnim drugom, a u stvari o svemu misli na sledeći način:
“Draga, nećeš mi verovati koju količinu gluposti sam danas čuo! Samo se nadam da ni oni sami u sve to ne veruju!”
Neki od hrabrijih ili bolje rečeno, poštenijih, priznaju da ni sami ne mogu u sve to verovati i da u svemu mora postojati neka začkoljica.
Najveći problem upravo sledi!
Mi ih onda svim silama nastojimo razoružati jeftinim izgovorima poput:
« Začkoljica je upravo u tome da je nema!»
ili
« Problem je u Vama, dragi Interesentu. Vi samo treba da to prihvatite tako kako je i da radite!»
ili još gore:
« «Schneeballsystem», neeeeeee nije, to se može i leti raditi, ha ha ha…»
Tu se naš interesent oseća jako udobno, je li tako? Osoba je inače bila nesigurna i nepoverljiva, sada smo je još i ismejali i možemo zaboraviti potencijalnu saradnju sa dotičnom.
Problem leži upravo tu. Naši interesenti nisu lenje, nezainteresovane, nesposobne i odbijajuće osobe. Oni da su takvi bili, ne bi se ni interesovali niti došli na takvo jedno predavanje. Greška kod velikog broja distributera je da ubiju u pojam te interesente sa podacima našeg posla (koje su ionako skoro neverovatne), time što rado «dodaju i dosipaju» pa na kraju preteraju! A sve «negativne» aspekte ovog posla (treba raditi, konstantno sa ljudima o poslu i proizvodu razgovarati, naručivati proizvode, investirati vreme i novac …) i ne pomenu u svome izlaganju.
U tome grmu leži zec. Naši interesenti nisu ludi. I oni znaju da u životu nema ništa idealno i niti ne očekuju perfektnu firmu i proizvod.
Oni samo žele da:
– smo prema njima iskreni,
– im predstavimo realne činjenice
– saslušamo njihove želje i ciljeve.
Ako to učinimo, onda imamo šansu da zadobijemo poverenje naših interesenata i da ih pridobijemo za nas.
To će nam poći za rukom kada naš proizvod i posao realno predstavimo i kada potencijalne probleme (gore navedene) mi sami predstavimo, otprilike ovako:
«Poštovane dame i gospodo, moj otac je meni uvek govorio:
«U životu nema ništa na poklon!»
I na žalost, moram Vam reći – imao je pravo.
I u našem poslu je kao i u životu. I Vi ćete u početku morati što-šta učiti i naučiti da biste kasnije imali više uspeha. U početku neće sve ići onako kako stei zamislili. To vredi za apsolutno sve sfere našeg života pa tako i za naš posao.
Ako ste Vi, međutim, spremni Vaš deo pošteno odraditi, što znači u početku učiti, čitati i 5 – 10 sati nedeljno raditi (telefonirati, kontaktirati ljude, posećivati i pozivati), tada smo i mi spremni pomoći u izgradnji Vašeg tima i što bržoj zaradi.
I ako ste se već pitali gde bi mogla biti začkoljica u ovom poslu, ja ću Vam odmah reći:
«Većina ljudi, nažalost, nije spremna nešto novo da upozna, nešto drugo da pogleda i da konstantno uči u cilju svog prosperiteta i zbog toga su neuspešni!»
Iz tog razloga sada ja Vas pitam, kojoj grupi ljudi želite pripadati: onoj neuspešnoj, koja stalno traži dlaku u jajetu? Ili onoj grupi, koja je spremna uz podršku drugih u roku od dve do tri (pa i pet godina, ako treba) godine nešto postaviti na noge i obezbediti sebi i svojoj porodici finansijsku nezavisnost!?
Sa ovim načinom izlaganja jednim udarcem rešavate više problema i pitanja:
1. Najbolji način razdvajanja pravih interesenata od «mlakonja»
2. Zadobijate poverenje, jer iskreno i realno predstavljate način rada i delovanja.
3. Vi nastupate kao pravi profesionalac, kojem se treba / mora verovati
Sigurno bolji način izlaganja, nego pokušaj ulizivanja i ulepšavanja, koji nam svakako slabo ko veruje.
Izvor: mlm-coach.de by Robert Pauly