10 uzastopnih postupaka za uspešnu prodaju

 10 UZASTOPNIH POSTUPAKA ZA USPEŠNU PRODAJU

 

Predsednik SAD Dwight Eisenhower je rekao: ,,PLAN JE NIŠTA – PLANIRANJE JE SVE!”

Svi mi, svakog trenutka nešto prodajemo – ili kupujemo. Predmet kupoprodaje su IDEJE,USLUGE I PROIZVODI. Prof dr Stipe Lovreta u knjizi „1000 POSLOVNIH AFORIZAMA“ citira industrijalca Charlesa Swab-a: ,,Svaki dan mi prodajemo: svoje ideje, živote, planove, vreme, entuzijazam. Kupci su ljudi koje srećemo!“

Ocenite sebe u svakoj od 10 postavljenih situacija od 1 do 10!

1. PLANIRAM i PRIPREMAM       1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
„Ja pripremim spisak svih potencijalnih kupaca na mojoj teritoriji. Prema tipu kupca plilagodjavam moju prezentaciju!“

2. TRAŽIM NOVE KUPCE      1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
„Stalno popunjavam moje „praznine“ koje su nastale gubitkom kupaca, bilo preseljenjem bilo aktivnostima konkurencije. Moje kupce stalno pitam ko su potencijalni kupci mojih proizvoda (usluga).

3. UGOVARAM SASTANAK      1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Za ugovaranje sastanka koristim telefon, faks ili E-mail.

4. OCENJUJEM KUPCA      1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Na temelju otvorenih pitanja procenjujem da li je moj kupac u tom trenutku raspoložen za poslovni razgovor.

5. PROCENJUJEM POTREBE I ZAHTEVE KUPCA      1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Primenjujem tehniku otvorenih pitanja da bi procenio želje i potrebe mojih kupaca

6. PREZENTIRAM      1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Moja prezentacija je uvek interaktivna sa mojim kupcem.

7. SPREMAN SAM ZA PRIGOVORE UKOLIKO SE POJAVE      1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Sva pitanja od strane kupca predvidim tako da su iznenađenja nemoguća.

8. ZAKLJUČUJEM PRODAJU      1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Ja znam kada treba zaključiti prodaju, govoriti o uslovima isporuke a da se moj sagovornik prijatno oseća.

9. PRATIM      1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Ja pratim proces isporuke, zadovoljstvo kupca i redovno se zahvalim kupcu pismeno, faksom ili e-mailom.

10. KORISTIM REFERENTNOG KUPCA      1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Uvek pitam zadovoljnog kupca ko bi po njegovom mišljenju bio raspoložen da me primi i da sa njim razgovaram o istoj IDEJI, USLUZI i PROIZVODU.

SABERITE POENE !

 

ZATVORENA / OTVORENA PITANJA U PROCESU KUPOPRODAJE

ZATVORENA PITANJA SU ONA ČIJI ODGOVORI SU: „DA“ ILI „NE“!
ZATVORENA PITANJA (Z) PREKIDAJU KOMUNIKACIJU!

OTVORENA PITANJA SU ONA KOJA POČINJU SA JEDNIM OD 7 VERNIH SLUGU (R.KIPLING): KO, ŠTA, KOLIKO, ZAŠTO, KADA, GDE, KOME
OTVORENA PITANJA (O) NASTAVLJAJU KOMUNIKACIJU:

Z – Da li možete odlučiti danas ?
O. KADA MOŽETE ODLUĆITI ?

Z. Da li imate dovoljno novca u budžetu ?
O. KAKO SE UKLAPATE U SVOJ PLAN TROŠKOVA ?

Z. Da li slične usluge koristite od drugih firmi ?
O. KO JE VAŠ SADAŠNJI DOBAVLJAČ ?

Z. Da li sakupljate informacije o sličnim proizvodima ?
O. GDE SE INFORMIŠETE O KARAKTERISTIKAMA SLIČNIH PROIZVODA?

Z. Da li sam ja prvi koji vam govori o ovim idejama ?
O. SA KIM STE VEĆ DEBATOVALI O OVIM TEMAMA?

Z. Da li ste zadovoljni sa uslugama koje vam pruža firma XY ?
O. KOJE KORISTI SU VAM NAJINTERESANTNIJE ?

Z. Da li je moja cena konkurentna ?
O. KOJA CENA BI ZA VAS BILA NAJPRIHVATLJIVIJA ?

Z. Da li ste potpuno zadovoljni drugim dobavljačima ?
O. U ČEMU BI SE ZA VAS MOGLO POSTIĆI JOS VEĆE ZADOVOLJSTVO ?

Z. Da li možemo ugovoriti novi sastanak za nastavak ove diskusije ?
O. KOJE SVE INFORMACIJA DA PONESEM SA SOBOM ZA SLEDEĆI SASTANAK?

Gordana Velovan-Lazić u „1000 POSLOVNIH AFORIZAMA“ citira Carl Rowan-a: ,,Neprijatna pitanja ne postoje,ali postoje neprijatni odgovori!“

 

 

 

 

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

misli 8
Nikad ne odustaj 8

Društvene mreže

Citati

Stvari koje vidimo jesu iste stvari koju su u nama. Ne postoji druga stvarnost sem one koju imamo u sebi samima. Stoga većina ljudi živi tako nestvarno, zato što slike izvan sebe smatraju za stvarnost, a svoj vlastiti svet u

U oluji i buri kraj nedaća svih, uz teške gubitke i tugu kletu, biti prirodan, nasmejan i tih, najveća je umetnost na svetu. (Sergej Jesenjin)

Sav napredak se dešava izvan zone udobnosti. (Majkl Džon Bobak)

Razmišljanje bi trebalo da postane vaše glavno oružije, bez obzira na uspone i padove u vašem životu. (Dr. A. P. J. Abdul Kalam)

Pratite najnovije vesti

Prijavite se na našu listu za novosti

Bez spama, šaljemo nove članke periodično.

Kategorije

Na temu

Povezani Članci

Business

Japanski recept za poslovni uspeh

PROBAJTE JAPANSKI RECEPT ZA POSLOVNI USPEH   Japanci su oduvek bili poznati kao najvredniji ljudi na planeti. Tajna njihovog uspeha nije samo u savršenoj organizaciji

Kako da prevaziđete strah

KAKO DA PREVAZIĐETE STRAH – VAŠEG NAJVEĆEG NEPRIJATELJA NA PUTU DO OSTVARENJA  ŽIVOTA KAKVOG ŽELITE   Koji je vaš najveći neprijatelj  na putu ka životu

Steve Jobs 1

20 životnih lekcija Stiva Džobsa

  20 ŽIVOTNIH LEKCIJA STIVA DŽOBSA   Italic citati predstavljaju odlomke iz biografije Stiva Džobsa. Biografija prikazuje život velikog čudaka koji je ovaj svet učinio

Sve o Mrežnom Marketingu na jednom mestu

Pošaljite nam poruku:

Citati

Martin Luter King

Naši životi počinju da se gase onoga trenutka kad zaćutimo o stvarima koje su bitne. (Martin Luter King)

Čehov 2

Moraš imati poverenje i verovati ljudima, inače će ti život biti nemoguć. (Anton Čehov)

Milan Kundera 1

Nije neuspeh odreći se studija, ono čega sam se tada odrekao bile su ambicije. Odjednom sam bio čovek bez ambicija. Izgubivši ambicije, odjednom sam se

Nejl Donald Volš

Ukoliko želite za sebe sve najbolje što svet može da vam ponudi, ponudite svetu najbolje od sebe. (Nejl Donald Volš)