Share

 

Nikola Baroli - generalni direktor Oriflame Srbija

Mogućnost za poslovanje bez ulaganja

 

Nikola Baroli - dir. Oriflame SrbijaRast u doba krize

U vreme svetske ekonomske krize, promet kompanije Oriflame na globalnom, ali i na nivou Srbije je porastao. Ključ uspeha je u kvalitetnim proizvodima i davanju mogućnosti ženama da prodajući Oriflame proizvode započnu samostalno poslovanje bez ulaganja.

Više od 40 hiljada komnsultanata, uglavmnom žena ,,krstare“ po Srbiji nudeći kozmetiku švedske kompanije Oriflame. Osim proizvoda, predstavljaju i poslovnu priliku da se bez ulaganja počne samostalno poslovanje. Ova mogućnost da se ostvari prihod prodajom kozmetičkih proizvoda, jedan je od razloga što je ova kompanija u vreme svetske ekonomske krize, dok se veliki broj firmi borio sa likvidnošću, ostvarila globalni rast. Po rečima Nikole Barolija, generalnog direktora švedske firme u Srbiji, i na lokalnom tržišu ostvaren je rast od šest odsto.

Kako objašnjavate rast prodaje u vreme kada se svi bore za likvidnost?

Oriflame ima veliki broj konsultanata koji rade podjednako naporno i uspešno i u vreme krize kao i u vreme kada sve teče mnogo lakše i lepše. Mi verujemo u svoje proizvode i ljude i znamo kako da zainteresujemo potencijalne i stalne kupce. Dovoljno je da neko isproba nešto iz bogate Oriflame ponude i da ostane sa nama.

Koliko je firma uložila u poslovanje u Srbiji?

Oriflame je zvanično prisutan na tržištu Srbije od maja 2001.godine, i od tada stalno ulažemo u razvoj našeg poslovanja. Poseban fokus se stavlja na kontinuirano stručno usavršavanje zaposlenih, a naročito naših konsultanata koji prolaze kroz čitav niz in-house treninga i obuka kako bi što uspešnije predstavljali Oriflame.

Da li ste usled krize menjali cene proizvoda? Da li se one formiraju u Švedskoj, da li su iste za svako tržište ili se prilagođavaju svakom tržištu na kom kompanija posluje?

Cene se formiraju u skladu sa nabavnom cenom, carinom i svim ostalim troškovima koji prate uvoz kao i maržom koja treba da bude dostignuta. Oriflame uvek ima popuste u katalozima, na primer svi novi proizvodi imaju cenu sa popustom. Vrlo često organizujemo i specijalne akcije sa velikim popustima, nezavisno od toga da li je kriza ili ne. Zbog specifičnog načina prodaje (direktna prodaja), možemo da ponudimo niže cene za veći kvalitet, jer se sredstva ne troše na lance prodavnica i distribuciju koje podrazumevaju tradicionalni načini trgovine.

Veliki broj kompanija ima posebne linije proizvoda za istočnoevropsko tržište, da li je to slučaj i u Oriflame-u?

Oriflame ima pet sopstvenih fabrika u svetu i veliki broj kooperanata koji po najvišim standardima proizode podjednako za sva tržišta, tako da u Oriflame-u nema razdvajanja na zapadna, istočna ili neka treća tržišta.

Da li je on-line prodaja zaživela u Srbiji? Koji procenat prodaje ide preko interneta, a koji kataloški?

On-line prodaja je odavno zaživela u Srbiji i sada je procenat konsultanata koji na taj način prodaju robu oko 80 odsto. U početki je trebalo obučiti ljude da se naviknu, ali kada su uvideli prednosti koje internet donosi, vrlo brzo su se prilagodili.

 Ima li Oriflame još nekih planova, postavljenih ciljeva u Srbiji?

Pre dve godine ostvarili smo jedan veliki cilj, a to je da smo postali kozmetička kompanija direktne prodaje broj jedan u Srbiji. Na prvom smo mestu već dve godine i potrudićemo se da tako i ostane. Cilj koji je uvek zacrtan je da se broj naših konsultanata stalno povećava, na čemu stalno radimo i dosta ulažemo.

Da li postoje neke specifičnosti u radu švedskih kompanija koje biste kao savet preneli menadžerima domaćih firmi?

Zaposleni u Oriflame-u su uspešni i profesionalni jer se usuđujemo da razmišljamo i radimo na način koji nije konvencionalan, stalno pronalazimo nove i uzbudljive metode da radimo stvari u kojima smo dobri: da proizvodimo kozmetiku vrhunskog kvaliteta i da razvijamo koncept direktne prodaje. I što je još važnije, svakodnevno se suočavamo sa izazovima ostajući verni našim osnovnim vrednostima: ,,zajedništvu, duhu i strasti“.

 

Izvor: ekonomist magazin

 

 

 

Dodaj komentar


Sigurnosni kod
Osveži

Musasi-baner-01

Red Hit

baner 185x137